måndag 27 december 2010

vitt vin, mums på en måndag

Hej på er alla!

Jo då idag slog jag till. Det blev en löparrunda - det gick bra och skönt var det också. Klädd i underställ och sen gårdagens inköp; ett par fodrade tights. På överkroppen blev det en fleece i lager 2 och lager 3 bestod av min löparjacka. Låter kanske tunt men blev lagom, med snudd på för varmt. Så nog har jag kläder till fler löparrundor så här års. Jag invigde mina skodobbar idag också. I början kändes det lite ovant att springa på snö eftersom jag vintertid vanligtvis gör uppehåll i löpningen. Jag var lite orolig att jag skulle halka men efter bara några steg så kändes det precis som vanligt att springa. Någon dag ska jag försöka prova på längdskidåkning igen, var nog två år sedan senast.

Hur har det gått med ätandet då? Jo då allt julgodis och chokladaskar som står framme har jag lämnat orört idag. Till middag blev det en skaldjursfettucini bestående av vitlök, broccoli, persilja, räkor som tillagades i vitt vin, mums på en måndag! Okej det råkade slinka ner några vitlöksbröd till. Ooops...

Ikväll ska jag lägga mig tidigt tror jag så får vi se vad som händer imorgon, tisdag, som i skrivandes stund fortfarande är helt blank - lämnad för spontana påfund eller bara skön vila.

Önskar er alla en skön måndagskväll!

Kram Syster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar