lördag 4 december 2010

Julklädda i Gant, Odd Molly & Bondelid

Att handla kläder har jag alltid gillat och intresset har absolut inte minskat sedan jag blev mamma... Det finns ju hur mycket fint som helst att klä de små killarna i. Jag är inte överdrivet förtjust i "specifika" barnkläder med bilder av fordon, nallar, seriefigurer etc. Ändå klär jag då och då barnen i just detta, för att "barn ska få vara barn" och klä sig i sådant som de gillar. Däremot kan klädinköpen vara av skiftande karaktär.

Ibland blir det en cool look med AC/DC t-shirt till "slitna" jeans och ibland blir det som ovan så "städat" som det kan bli... Dessa Gant tröjor handlade vi redan i somras, då vi shoppade loss i Borgholm, på en trevlig butik som, om jag inte minns fel, hette "Kullerbytta". Tröjorna var då lite i största laget och kommer nu istället passa fint till julafton! Gillar man Gant så finns det en trevlig webshop där de säljer dessa kläder till barn: http://www.klkids.se/


Mamman i familjen skall ju också känna sig fin. Denna Odd Molly Lovely knit cardigan har jag jagat runt efter som en galning. Den fanns på flera ställen, men inte i min storlek. Slutligen hade jag ändå turen på min sida. 


Pappan i familjen blir klädd i skotskrutiga skjortan Aspen från Bondelid. Valet gick mellan just den och en från Morris. Fick inte till någon bra bild på Bondelid skjortan,så länkar istället till den snygga Morris skjortan på Nellys



Kram syster yster som gästskriver en tid här i bloggen




.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fina ni kommer att bli. Själv har jag inte hittat ngt att ta på till helgerna. Men här provsmakade F nya whiskyn i går kväll och kommer förmodlingen inte upp så tidigt i dag;) så jag kanske ska dra iväg en sväg och kolla om jag hittar ngt. Är sugen att åka till Nora och prova lyckan. Får se vad det blir.... Trevlig lördag /A-K

    SvaraRadera
  2. Tack! Hoppas du hade turen med dig och hittade något riktigt fint! Nora burkar ju ha en hel del trevligheter att bjuda på=)
    Kram "syster yster"

    SvaraRadera