torsdag 2 december 2010

Lussebullar var det här


Vinterns söta


I går kväll åkte receptboken fram. Jag har alla systrarna Eisenmans böcker och deras bakverk har det där lilla extra! Recepten är väl beskrivna och resultatet denna gång blev strålande lussekatter...




Som vanligt kan jag inte hålla mig till enbart en sort. Nu blev det traditionella lussekatter med och utan pärlsocker och lussebullar fyllda med äkta smör och vaniljsocker. Dessa gräddades i muffinsplåt för att de skall jäsa mer på höjden än på bredden. Slutligen bakades även vanliga saffransbullar som jag innan servering penslar med smält smör och doppar i strösocker. Så då finns det ju lite för alla smaker..


På bilden syns ljusstake från madam stoltz och du hittar den bl.a. hos Su casa. Brödfatet är inköpt hos CE inne - ute.


Om ni vill kika in i kväll igen, så bjuder jag på härligt julig inredning...


Kram syster yster som gästskriver en tid här i bloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar