onsdag 29 december 2010

Nyårsmeny & Custommade

bild lånad från http://www.ajabajakids.com/

Topp i silkesblandad bomull från Custommade- har jag verkligen velat ha!!! Kan säga att jag tittat på den mer en 1 gång i butik... och så hittade jag den här på nätet. Så det var himla enkelt att genomföra köpet och bara klicka på "lägg i kundvagnen"... Jag tycker toppen är fin precis så som på bilden - med ett par jeans till. Det ser sådär lagom avslappnat ut, men ändå klätt. Den utstryseln är det tänkt att jag skall drapera mig i när vi firar in nya härliga 2011. Bara den hinner komma fram med posten i tid... 

Nyårsmenyn är nu fastställd. Allt är inhandlat, utom vinet som vi skall jaga rätt på under morgondagen. Vår 5-åring önskade sig krabba till nyår, så det blir det förtåss!


                  Nyårsmeny 2010

Förrätt

Liten skaldjursplatå bestående av krabbor, kräftor, räkor, citron, dillvippor, franskt bröd, ishavsrom- & limesås samt aioli. Dryck: Divion Nordheim Sommeracher katzenkopf (6762) eller Blason de Bourgogne(7687).
                                                                        
Huvudrätt

Potatisgratäng, helstekt älgfilé, oxfilé och vildsvinsfilé, rödvinssmör och sallad. Dryck: Penfolds Thomas Hyland Shiraz (nr 6301)  

Efterrätt

Efterrätten står gästerna för och blir allltså en överraskning.


Detta blir det sista inlägget för mig här i bloggen. Från början var det tänkt att jag skulle prova på att blogga under en veckas tid, här i min systers blogg. Så blev det några dagar till och några dagar till... Hur som helst "lämnar jag nu tillbaka" bloggen till min syster. Det har varit fantastiskt roligt att skriva och jätte roligt att se att så många läser bloggen. Vem vet kanske kommer jag att gästskriva någon mer gång framöver. Ha det jättebra allihop! 

                          Kram "syster yster"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar