onsdag 1 december 2010

7 sorters kakor


Helgen som var hade vi födelsedagsfirande i dubbel bemärkelse! På lördagen uppvaktades jag av mannens släkt. Dagen därpå firade jag och tvillingsyster, med familjer, tillsammans med vår mamma & pappa. Att ha många kalas är absolut inget som stör mig, snarare tvärtom! För när det vankas kalas så behöver det ju bakas... Och alla som känner mig vet att jag bokstavligen ääälskar att baka!!! Så 7 sorters kakor blir det nästan alltid och då har jag ändå fått begränsa mig. Denna gång blev det bl.a. härligt frasiga pariservåfflor och smarriga biskvier. Biskvierna blev dock i en ny tappning, nämligen  Päronbiskvier. Receptet på biskvier hittade jag i den trevliga boken Sommarens söta. Receptet var där på hallonbiskvier. Så istället för hallonpuré i smörkrämen valde jag att droppa i lite päronessens tillsammans med ett par droppar grön karamellfärg. Enligt receptet skulle biskvierna även doppas i vit choklad, men för att undvika en allt för sliskig smaksensation höll jag mig till den mörka chokladen. Päronessensen inhandlade jag från http://www.essencefabriken.se/7

Kram syster yster som gästskriver en tid här i bloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar