söndag 5 december 2010

Trevlig 2:a advent - historien om vår kyrkokandelaber


Önskar er alla en trevlig 2:a advent

Inför förra årets Advent handlade jag en sådan här kyrkokandelaber, vid namn Rosetta, från Hjortgården i Kyrkbyn. Då hade jag endast sett ljusstaken i deras webshop och inte någon annanstans och inte heller i något magasin. Så det kändes allt lite vågat. Några dagar senare var det dags att hämta hem paketet från vårat utlämningsställe. När jag bar det gigantiska paketet (ni som har ljusstaken vet ju hur stooora kartongerna är) mot bilen så minns jag att jag tänkte: "Nej jag åker inte ens hem med paketet, utan skickar tillbaka kandelabern på en gång så slipper jag åka fram och tillbaka". Som väl var åkte jag ändå hem med paketet och den passade så bra i fönstret att jag redan samma kväll "klickade" hem ytterligare en likadan. Så i år hade jag lyckan att ställa fram två stycken vackra och stora ljusstakar.



Kram syster yster som gästskriver en tid här i bloggen











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar