måndag 6 december 2010

Julklappstips för julen 2010

Det här skulle egentligen vara sista dagen för mitt bloggande.. För så bestämdes det; en vecka skulle jag prova på bloggandet och gästskriva åt min syster som "äger" denna blogg. Men det har varit så fantastiskt roligt, vilket innebär att jag fortsätter=)Under onsdagar och lördagar blir det alltså jag "syster yster" som skriver. Övriga dagar står "ägarinnan av denna blogg" för. 
Nu till dagens inlägg:

Varje år brukar mina föräldrar och mina syskon med familjer träffas för att äta god mat och ha julklappsbyte. Vi träffas några veckor före jul och drar en lott på den person som man i "hemlighet" skall julhandla till. I år föreslog min syster att, vi istället för att köpa julklapp, skulle skänka pengarna till valfri hjälporganisation. I paketet skulle man sedan lägga en lapp där man skrivit till vilken organisation man skänkt pengarna. Detta var en riktigt lysande idé!!! Jag hade redan tänkt ut vilken organisation jag skulle lägga pengarna på... Nu blev det istället bestämt som så att vi inte skall ha något julklappsbyte alls, utan bara träffas och umgås! Men systers tanke tyckte jag var jättebra !!!

 http://www.medvetnapresenter.se/

http://www.unicef.se/

Fin tanke; att handla julklappar och samtidigt göra en god gärning.



En annan julklapp som i och för sig inte går till någon hjälporganisation, men med ett budskap som värmer i hjärtat, är denna vackra ring. Just den här ringen köpte jag till mig själv då jag blivit mamma till vår yngsta pojke. Det finns även en papparing. Malin Nordström har designat ringen och på nedanstående adresser finns fler vackra smycken designade av henne.

http://www.russinet.se/
http://www.manolin.se/

Personliga tavlor med grafiska tryck finner du hos Isa form. Klicka här får du se en liknande tavla som vi har i hemmet. 

Förra julen köpte vi dessa jeans till vår lilla bebis. Miljövänligt & skönt på samma gång. Det är alltså sköna urtvättade vuxenjeans som återbrukas till mjuka barnjeans. Klicka här så kommer du till butik.




Inom kort bjuder jag på en glimt av "min önskelista"... (kan hända redan i kväll om jag får en stund över).

Kram syster yster som gästskriver en tid här i bloggen



 

















1 kommentar:

  1. Åh, vilken bra idé att ni delar på bloggandet!!
    /A-K

    SvaraRadera