onsdag 15 december 2010

Stilrent vitt pynt för granen


Sedan många år tillbaka har vår julgran klätts i silver eller i vitt, vitt & vitt. Förra året var det vita julgranskulor, stora kottar i fattigmanssilver, vita små änglavingar och grå filthjärtan. Med tanke på att en hel del av förra årets pynt köptes nytt, så känns det allt lite tokigt att byta ut allt igen. Hur som helst har jag flera gånger tittat på dessa vita renar från Bruka Design och i helgen gjorde jag slag i saken och köpte hem fyra stycken. Det skulle vara väldigt fint att klä granen i fler av dessa renar, vita julgranskulor, grå filthjärtan och vita rosetter till det eller kanske äkta kottar? Jag skulle även kunna tänka mig vita plåthjärtan från Lexington alternativt deras hjärtan eller stjärnor som går i rött & blått. Ännu har jag inte bestämt hur det blir. Kanhända gör jag en "helomvändning" och tar fram de röda julgranskulorna som legat nedpackade i jullådan i över 10 års tid.  

När dessa renar inhandlades så köpte jag även en likadan ren fast utan ögla, som jag ställde intill ljuslyktorna på kösbordet. Jättefint! Det tyckte även minstingen i familjen. När jag fick syn på honom hade han klättrat upp på köksstolen och grabbat tag i renen. Nej! skrek jag och sprang fram... i samma stund höjde han armen i luften och svingade galant iväg renen över köksgolvet. Så nu har vi en ren med avbrutna ben liggandes i väntan på att eventuellt kunna repareras med lite Karlssons klister. Det är allt bra härligt med barn:)


            Kram "syster yster"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar