torsdag 16 december 2010

Nu är jag tillbaka

Yihooo lägenheten är urstädad och jag har nu ett hem istället för två att ta hand om. Jag pustar ut.

Hej på er förresten! Nu är jag tillbaka, till min och många läsares förtvivlan. För syster yster har gjort ett kanonjobb här i bloggen och kommer att sakna hennes dagliga inlägg men vi alla får hålla utkik på onsdagar och lördagar då hon skriver här i bloggen! Förresten vet hon att hon är välkommen att slänga in ett inlägg när som helst när bloggsuget faller på.

Själv är jag mitt uppe i både rust och kartonger. Vi är på plats i huset men mer än så är det inte just nu... men så småningom så blir nog allt toppen. Jag hade tänkt mig på en kort resumé sen senast men just nu är både huvud och resten av kroppen för trött att "klippa" delar från den senaste tiden att berätta om. Så jag säger bara kort och gott att det har varit fullt fokus på renovering och flytt. Möbler (vissa tillfälliga i väntan på att vi ska köpa nytt) på plats på otapetserade väggar och flera halvfärdig projekt... Jag som gillar jul och julpynta blir lite småstressad över en röra som inte känns allför lockande att pynta i. Men jag är glad att vi äntligen är på plats. 


Vi har "jobbat mycket skift" jag och min sambo. En i huset och en med minstingen. Så när jag inte har varit i huset så har jag ägnat all tid till den lilla - som visar en enorm utveckling just nu i sina snart 12 månader. Han babblar som aldrig förr och både går och kryper och kan är bara för härlig som en stundande ettåring vara. Lika mycket som jag ibland känner mig trött och sliten i rollen som mamma så är jag så otroligt glad och tacksam för honom och det finns inga ord för hur mycket jag tycker om lilla goseplutten. Nu när det närmar sig 1 års dagen tror jag att många känslor bubblar upp till ytan när jag tänker tillbaka på den händelserika tid som gått. Så blir jag för jobbig här med allt puttinutt o bäbissnutt i bloggen så får ni väl skumma lite tills jag snöar in på alla önskningar och materailistiska vita ting. 

Så igen, kort och gott, det har varit hus och barn som jag har ägnat mig åt den senaste tiden. Jag har under den här tiden fått tacka nej till många trevliga arrengemang som jag mer än gärna deltagit i. Så här framöver inför det nya året så hoppas jag få lägga lite mer tid på mig själv att bara vara, se några trevliga serier, slötitta o sitta framför tvn, promenera och träna, umgås med den lilla familjen i sin helhet, träffa vänner och bara mysa in det nya året i det nya huset.

Så nu är jag tillbaka och ska se om blogginspirationen infinner sig igen efter en så lång paus. Nu ska jag krypa ner i vår nya sköna säng. Sover gott gör vi alla här i huset!

Bild: Lexington





/ KRAM från syster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar