lördag 25 december 2010

Jul som rena rama Bullerbyn

Jul som rena rama Bullerbyn eller som det stora kalaset i Katthult. Jag det var några av de metaforer som min syster använde när hon skulle beskriva och sammafatta gårdagens julfirande här hos oss. Det här var första året som hela vår stora familj firade jul hemma hos oss. Jag har alltid gillat allt som hör julen till och i år blev det nästan ändå roligare då vi skulle fira hemma hos oss. Våra julförberedelser startade redan i mitten av november. Resultatet blev riktigt julig inredning med allt från kransar, renar, glaserade äpplen..., välfyllda fat med hemgjord konfekt, ljus i alla dess former, en gigantsik gran med ett berg av släktens julklappar, ett riktigt stort julbord som alla hjälpt till att laga och en lantlig miljö med vintervit snö så lågt ögat når. Jag håller med syster att gårdagens julfirande blev väldigt lyckat!!! Och visst kan jag skriva under på att det var som rena rama Bullerbyn med tankte på att det emellanåt var riktigt bullrigt med 5 yngre barn, 2 tonårsbarn och ett stort antal vuxna som gillar att ta plats! Men som det stora kalaset i Katthult var det då inte, för mat blev det kvar så det både räcker och blir över... 

Med följande bilder önskar jag er alla en fortsatt trevlig helg & på onsdag återkommer jag med nyårstema.











                                                                  Kram "syster yster"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar