tisdag 21 december 2010

Äkta jul i sann Disney anda - fyrklövern

http://www.fyrklövern.se/

Detta fantastiska julträd från Fyrklövern fick jag bekanta mig med en kväll för ett par veckor sedan under en middagsbjudning. Julträdet var det första jag fäste ögonen på i det stora rummet. Jag liksom drogs som en magnet fram till trädet för att känna och beundra. Trädet var dekorerat med vackra julröda äpplen. Värdinnan deklarerade att frukten var till för att ätas så var man sugen så var det bara att förse sig... Överst finns en skål att fyllla med exempelvis nötter eller konfekt.

I samma hem vet jag att det så här några dagar före julafton kommer dukas fram mer från just Fyrklövern. Under granen (som även den är pyntad med kulor från ovan nämda) står då statyer av Disney figurerna Musse, Pluto, Piff & Puff. Dessa skall jag nog själv försöka investera i inför någon jul...  De kommer visserligen inte alls att passa in till min annars så noga och strikt pyntade julgran. Men å andra sidan är frågan hur länge barnen kommer gå med på att mamma skall ha vitt, vitt, vitt i granen eller bara grått och silver eller bara glimmande guld...? Kan tänka mig att barnen vill blanda allt och lite till med måttot "ju mer, desto bättre". Så med en riktigt stor Kalle Anka gran, nästintill täckt av pynt, kommer dessa statyer stå som "gjutna" under!!! 

http://www.fyrklövern.se/


Och bara så att ni vet så har vi två livs levande Piff & Puff boendes i trädgården. Det söta ekorrparet har huserat hos oss sedan i somras.


Kram "syster yster"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar