söndag 26 december 2010

Handen i chokladasken

God fortsättning på er allesammans! Jag hoppas att er jul har varit bra!

Hur känner du dig när julen lider mot sitt slut? För mig är julen över efter julafton. Så har det alltid varit trots julmiddagar och firande med släkt både juldag och annandag. Jag satsar liksom allt på ett kort eller hur man nu säger. För mig är det förberedelserna som är det allra bästa. Älskar julen och nästa år hoppas jag få börja ändå tidigare med allt pyssel. Jag brukar känna en gnutta sorg och vemod varje år när julen är över. Men i år är det annorlunda. Det känns bra faktiskt. Det känns bra att få vara hemma och bara vara och att prioritera rusten som är halvt påbörjad av både hall, kök och vardagsrum. Det känns bra med vardag igen.

Nu i skrivandets stund när jag sitter med handen i chokladasken, eller låter den vandra mellan asken och munnen snarare... så är jag redan inne och tänker på nya året, matrutiner och träning. Inte så att jag inte njuter av chokladen jag äter och inte så att jag har direkt ångest över allt gräddigt sockrigt och fettigt som jag ätit. Nej inte, så men jag ser fram emot att få börja träna och äta nyttig fräsch mat. Det känns roligt på något vis.

Jag är inte typen som börjar ett nytt liv med jämna mellanrum och ska bli en bättre människa. Nej sån är inte jag, men nu tänker jag mig att på måndag när julhelgen är slut då ska jag äta lite sundare, mer grönsaker och frukt, dricka mycket vatten, röra på mig mer och hoppas då känna mig piggare och fräschare och må sunt helt enkelt.





Träningssugen, ja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar