onsdag 1 december 2010

En härlig morgon trots allt


Overaller skall på, mössor skall på, vantar skall på... efter att två barn och en mamma är vinterklädda för över 20 minusgrader så hoppar vi in i den lätt uppvärmda bilen. Efter 200 meter så tänds oljelampan. Jag är inte vidarevärst haj på bilar, men förstår ändå att det är läge att stanna bilen. Efter ett snabbt samtal med min man så får jag "godkänt" att vända bilen och köra hem den. Precis när vi är framme börjar bilen pusta och dra av på takten och jag hinner nätt och jämt parkera bilen innan den är på väg att lägga av. 

Vi lämnar den varma bilen och blir lätt frusna av promenaden in. Väl inne så värmer vi på lite glögg och äter pepparkakor i väntan på att pappa skall komma hem. I samma stund som vi sitter och myser inne i värmen har pappan lämnat sitt jobb (som väl är har han ett sådant jobb som tillåter att han åker ifrån) och kommit hem för att konstatera att motorn är kaputt!

Då vi redan har vår andra bil på verkstaden som snart är färdig att hämtas, så blir det ju smidigt att bara byta bil=)

Men trots allt så blev det ändå en mysig morgon, vilket jag hoppas att ni också haft!

Kram syster yster som gästskriver en tid här i bloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar