tisdag 7 december 2010

Lantlig charm i vita vinterland


Egentligen skulle jag "syster yster" endast skriva här under onsdagar och lördagar. Men då "ägarinnan av denna blogg" för närvarande flyttar som bäst, så har jag lovat att skriva några dagar till...

Tidigare i bloggen har jag skrivit om när jag tillverkade hjärtan av granris och engagerade hela familjen=) Detta hjärta, med lite lite hjälp av mig, tillverkade då sonen. Nämnas bör att sonen ännu inte hunnit fylla 5. Mycket proffsigt tycker mamma! Platsen valde han själv och var mycket bestämd i sitt beslut. Hjärtat skulle sitta på dörren till fläskhuset.


Fläskhuset innehåller tyvärr inte tunnor med saltat fläsk och sill, korvar hängades i långa rader eller travar med brungräddade brödkakor... Men i gångna tider användes huset just till detta ändamål. 


Slitna föremål hittar man lite här och var hos gårdarna på landet. Ibland är det just sådant jag stör mig på medans jag andra dagar ser charmen i det hela.



Då kastanjerna trillat till marken brukar det kännas pysselsuget här hemma. Denna krans var det sonen som designade. Det var en stolt kille som sedan var med och spikade upp kransen. Lekstugan välkomnar verkligen till lek, åtminstone de lite varmare dagarna...



Förra årets kastanjehjärta får hänga med ett år till, trots att det mist lite av sin hjärtliga form... 


Kram "syster yster" som numera skriver här i bloggen under onsdagar och lördagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar