söndag 19 december 2010

Vit som snö...

Vit som snö, röd som blod & svart som ebenholts... Javisst är det en rad ur sagan om Snövit. Beskrivningen av Snövit stämmer inte vidare värst bra in på mig. Men nog borde jag allt tilldelats namnet Snövit. Jag gillar vitt, vitt & vitt & återigen vitt. I dag har det blivit mycket vitt:

  • Vi har målat färdigt ytterligare ett rum i vitaste vitt. Så nytt att vi inte ens hunnti ta bort målargrejorna som skymtar i bild.


  • Jag har bytt ut en dörrkrans till en ny större & med endast ett vitt långt band som dekor.


  • Jag har julpyntat lite till med vitt som grund.


Den tidigare "ombloggade" renen har fått benen tillbaka och är nu åter hel & fin. Renen är från Bruka Design. I torsdags kompletterade vi och köpte fler renar. Så numera har vi 8 stycken renar, fast med öglor, som väntar på att hängas i granen...


Stjärna i plåt, från Lexington. Kan hända kommer den placeras i granen tillsammans med stjärnkompisen här nedan.


Sjärnan från Lexington, vilar mot boken Morberg jagar och lagar. Boken innehåller det recept som vi skall utgå i från då vi tillreder Nyårsmenyn.

I kväll blir det lite trevlig läsning:


Kram "syster yster"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar