onsdag 4 augusti 2010

Var före min tid

Om jag hade fått bestämma hade vi blivit ett par redan där och då i skolmatsalen. 10-11 år gammal tror jag att jag frågade om en dans nånstanns där mellan negerbollarna (ja på den tiden så hette de faktiskt så) citronkolorna och de hempoppade popcornen. Minns jag rätt så fick jag ett nej av killen i den svartvitrutiga skjortan, eller kanske var det så att jag frågade chans och fick ett nej. Jag minns inte riktigt, kanske för att det var så länge sen eller kanske för att jag blev så hemskt sårad :)


Hade han fått bestämma vet jag inte när vi hade blivit ett par, var det mellan ölen och spritklunkarna som hittades i buskarna utanför dansen varje fredag typ 14 år gamla. Eller var det 10 år senare på puben där i hans röd vit blommiga Hawaiskjorta. Eller var det den där dansen på Folkets Hus juldagen när han bjöd upp mig och vi dansade nåt lugnt på dansgolvet. Kanske när vi flamsade runt på den där festen i Parken då jag kände mig helt dizzy, då vi hamnade i samma bil hem och jag satt i hans knä. Eller var det den där gången på krogen när vi lämnade stället tidigare och gick och åt på Mc Donalds. Eller rättare sagt då han åt för de hade ju inte minimjölk till mig.


Kanske har vi haft våra chanser långt tidigare... vad vet jag. Men den sommaren då jag på nytt upptäckte killen i den svartvitrutiga skjortan är den absolut bästa sommaren! Minns hur jag stod och tittade in i de mörka bruna ögonen och kände att han var det snyggaste jag någonsin sett...


Det har gått några år sedan dess. Men Han e allt jag vill ha. Lycklig! Ja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar