måndag 2 augusti 2010

Jag är mamma

Foto: Sandra Heindal

Precis som om jag skulle ha skrivit det by myself;

"Du sover nu, mitt älskade barn. Jag har just legat intill dig. Kupat mina händer runt ditt lilla ansikte. Andats in och tänkt att det här måste jag bevara. Känslan av att hålla mina händer runt ditt lilla ansikte som obönhörligt kommer att bli större. Jag vill inte! Samtidigt som jag vet att det är så det måste vara. Jag älskar dig inte mindre idag än i går. Så varför skulle jag älska dig mindre i morgon? Men ändå. JAG VILL INTE! Jag vill frysa tiden. Just nu är du så strålande, fantastisk. Så underbar"
Hanne Kjöller


Samtidigt är jag så himla glad för varje dag som går, för varje nytt steg i lilla vännens utveckling.

Så glad och tacksam att jag har fått äran att bli lilla älskade vännens mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar