måndag 16 augusti 2010

Livet är en skör tråd

Mitt i min blogg om vita saker, inredning och bebisar så ska jag vara lite djup för omväxlings skull. Det händer inte ofta men det händer. Mitt vanliga jag är nog tillbaka imorgon=)

Livet är en skör tråd. En tråd som ena stunden är tjock som ett luddigt garnnystan och nästa tunn som tunnaste sytråd. Det händer så mycket omkring mig just nu, ibland är det som om trådarna virvlar omkring som ett endaste virrvarr. Ibland på gott ibland på ont...

Är så glad och nyfiken på vännens lilla nytillskott i familjen. Efter många flickor så blev det nu en liten kille=) Eller liten och liten ska han visst inte vara, men ska bli väldigt kul att se honom och få snussa lite på honom. Är så mysigt med små bebisar!!! Om det inte vore så att var och en tar sin tid och ork och tid ska finnas till var och en och sig själv också så skulle jag gärna vilja ha massor med små små söta bebisar här hemma!!!

Det är sorgligt att en vän är sjuk igen, sjuk i en jädra skit sjukdom. Får mig att tänka på att livet är en skör tråd, en tråd att ta vara på. Inte så lätt alla gånger men jag ska sluta gnälla, sluta beklaga mig över små struntsaker i livet. Jag ska glädjas åt det fina jag har och göra det jag tycker om. Jag ska leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar