torsdag 12 augusti 2010

Åh vilket drömhus jag fick äran att besöka idag, lantligt & shabby chict

Idag hade jag möjligheten att få gå in i ett det hus som jag fram tills nu bara gått förbi och nyfiket försökt titta så mycket som möjligt utan att verka alltför nyfiken. Huset som en gång stod där finns inte spår av även om källarvåningen ska vara det som är kvar av det tidigare huset. Hur som helst så är det idag ett helt annat hus än det en gång var. Nu är det stort och vitt med enorma glasfönster. 

Det var så otroligt vackert och smakfullt inrett även på insidan. Ljust och lantligt. Golven var träfärgade medan väggarna gick i vitt, hög takhöjd, gamla antika vitmålade möbler samsades med nya moderna möbler också de i vitt. För vissa kanske kan tyckas tråkigt, kallt och sterilt med vitt, vitt och vitt. Men nej här var det tvärtom, behagligt och trivsamt inrett. Allt det vita liksom förstärktes och gav plats åt de små detaljerna i färg i form av rosiga romantiska gardiner, vaser med sommarens färglada blommor, kuddar och mattor i både ljusa och skarpa färger. Mycket svårt att beskriva i ord men som ett palats för den hängivne shabby chic älskaren.

Det var en härlig upplevelse för mig att få besöka det där fina vita huset. Jag lagrar i minnet och plockar upp igen i december när det är dags för oss.

Så länge så kollar jag in lite prylar som kan passa in. Nu har jag hittat en soffa som jag skulle vilja ha, en svängd Howardsoffa med två breda dynor men som ändå är en 3 sits. Tycker den är fantastiskt i vitt men med småbarn och eftersom jag känner mig själv rätt så är vitt inget för mig, antagligen kladdar jag och dräller mer än vår lilla vän kommer att göra. Så en nougatfärgad svängd Howardsoffa är vad jag skulle vilja ha. Som den fina från Englesson men i 3-sits och en mörkare nyans.



Englessons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar