fredag 20 augusti 2010

Praktiska vällingprylar

Jo, jag gillar prylar men inte bara för att de är snygga utan för att de fyller en funktion, sen att de båda kombineras gör ju inte saken sämre.

Gillar att slippa gröt- och vällingsmul i skafferiet och på diskbänken. Förvarar nu gröt och välling i de här två fina franska burkarna Derrière La Porte. Hittade dem på www.favoritsaker.se

Gillar ändå mer att jag just upptäckt att det kan vara bra med en tratt till vällingflaskorna. Att jag inte kommit på det förrän nu... Tycker om de små sakerna som underlättar i vardagen.

Finns visst vällingdoserare också. Då mäter man upp i förväg så att det sen bara är att tippa i flaskan när man är ute på vift eller på natten när man är lagom grumlig i både huvud och ögon. Verkar också som om de finns med pip så man slipper använda tratt. Men en vällingdoserare kanske är lite överkurs.

Nu tar jag helg så får vi se vad jag ska skriva om nästa vecka. Skulle helst vilja skriva om allt på en gång=) Borde kanske ha tre bloggar... en för barn & barnprylar, en för inredning o en för blandat. Hur som helst så blir det nu bloggpaus för mig i 2 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar