lördag 20 november 2010

vad fasen frysta räkor

Idag har varit en lång dag. Först en härlig dag med inredning, god mat - på Clarion - och trevligt sällskap. Det blev några små fynd, inte så mycket till vårt nya hem som jag hoppats på men lite svårt när inte basen med tapeter och färger är klart.

Väl hemma blev det lek, bad och mys med lillen=) Sen kom sambon hem efter att ha målat taket en vända till. Med sig hade han en beställd räksallad till mig. Jag var vrålhungrig och öppnar kartongen;

men vad fasen frysta räkor!!! Den får vi lämna tillbaka!! Pinsamt att byta  tyckte sambon. PINSAMT??? för vem - möjligtvis för pizzabagaren;  Ja! Jag flög ner barfota i vinterkängorna åkte ner i mina mysbyxor och lämnade tillbaks min frysta sallad. Men ni vet att hälsovårdsnämnden har bestämt att räkor max får förvaras i en temperatur av 2 grader.... Jag tog ingen annan sallad utan tog mina pengar och åkte till nästa pizzeria. För säkerhetsskull så tog jag en kycklingsallad. Tänkte att hälsovårdsnämnden kanske inte satt en limit på 2 grader för kyckling.

Den var väldigt mumsig!

Nu ska jag titta på Så mycket bättre innan det är dags att krypa till kojs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar