söndag 28 november 2010

När det första ljuset brinner

När det första ljuset brinner....

I mitt bloggandes begynnelse så skrev jag någon gång att jag kanske ska göra en liten presentation av mig och mina nära.


Så...;


Jag föddes för snart 34 år sedan. Ett söndagsbarn och inte vilken dag som helst utan på första advent. Advent betyder ju just väntan. Och det var nog så det var för mamma och pappa, en väntan på sitt trejde barn innan jag föddes just där och då på självaste första advent och också på mammas och pappas bröllopsdag. Mina två syskon gick på julskyltningen på förmiddagen med pappa och köpte en nalle till sitt kommande lilla syskon - till mig. Vad de inte visste då var att de skulle få två syskon den där dagen. Det visade sig nämligen på ultraljudet att mamma skulle få två bebisar. Så 5 minuter efter mig så kom min tvillingsyster/lillasyster till världen. Mina syskon fick gå och handla en till liten nallebjörn!


Att vara tvilling är en lycka, en lycka att ha både en syster och kompis allt i ett. Jag har aldrig behövt vara ensam. Nu när vi har turen att vara hemma och vara mammalediga samtidigt så är det väldigt kul att vi får ses och att våra barn kan leka ihop.



Förra julen tillbringade jag och min sambo på BB när vi fick Lilla Vännen. Den bästa julen och julklappen av de alla. Så sedan dess har jag varit mammaledig, annars så jobbar jag som lärare sedan snart 12 år tillbaka. Min fritid är förstås min familj. Jag tycker om all form av träning så som aerobic, step, pump, löpning... Men just för tillfället består min fritid av rust, rust och rust av det hus som vi kommer att flytta in i inom kort...



Min sambo han har fått ett eget inägg här för länge sedan. Men jag är glad att mitt liv har blivit som det har blivit och att det blev han och jag. Han var något alldeles extra när jag träffade honom -  och inte bara var för han är det också idag just här och nu. Jag ser fram emot att vår lilla familj ska flytta till huset=)


Nu ska jag fira födelsedag och första advent.
 Jag önskar er alla en härlig söndag.
 Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar