torsdag 16 september 2010

Behöver pappor kvoteras in



Alltså jag vet inte vad jag tycker om såna här saker. Nu pratar jag inte cirkus. Nä utan att man ger det ena könet ekonomiska fördelar. Så här i valtider hörs mycket om jämställdhet. Jag ska inte fördjupa mig i politik här - eller politik är det ju på sätt och vis eftersom det är något som är och sker och rör samhället - och det är väl politik eller?! (För att göra en parentes av ordet politik; ordet "politik" kommer enligt Wikipedia av det grekiska ordet πόλις (pólis) som betyder "stadsstatt". Varianten "Politikos" betyder "det som rör staten".)

Politik eller inte. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att pappor går in gratis. Varför då? Behöver pappor kvoteras in för att få en mer jämställd publik??? Hur tänker man då om de barn som lever med två mammor... Varför inte säga att man bjuder ena föräldern. Men är väl trevligt tänkt tanken även om den inte tilltalar mig.

Liksom förra sommaren när jag var på en mc bankörning - där fick kvinnliga förare betala halva priset för att köra. Varför? Kör de hälften så bra, är lättare och sliter mindre på banan eller vad??? Nej naturligtvis inte. Säkerligen önskas fler tjejer på banan men erbjuda ett kön billigare pris är det jämställt? Inte för mig.

Jag menar bjussa gärna men gör det oberoende av man eller kvinna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar