fredag 15 april 2011

Vita utemöbler, hur svårt kan det vara

Hejsvejs!

Hoppas allt är bra med dig. Sitter denna fredag och slöar lite framför datorn, lagom skönt efter en vecka med bl.a. 2 arbetsdagar, krattning och rabattrensning och köksmålning... I dag har jag målat väggarna i köket, vita förstås, bara en omgång kvar nu. Innan en sak är klar har jag redan gett mig i kast med nästa... och det är altanen/uterummet. Om det blir som jag har tänkt så ska jag åka och köpa färg i morgon.

Sen är det, det här med utemöbler, hur svårt kan det vara. Vi har letat på många ställen men inte hittat något som passar. Det finns jättefina möbler men vi vill kunna få plats 6 stycken runt matbordet och kunna sitta bekvämt länge... Nu har jag googlat runt lite och hittat de här... men vill helst se dem live. Dessvärre är bordet från Jysk bara för 4 personer. Det från Hillerstorp finns med iläggsskiva. Gillar annars borden från KWA men vet inte om det finns i någon butik på nära håll tyvärr.

Andy från Brafab

Sandhamn från KWA

Vega från Jysk
Visingsö från KWA


Cecilia från Hillerstorp

Men i alla fall så har ju lilla S fått både utemöbel och sandlåda. Så det är som vanligt lillen går före allt annat. Självklart=)


KRaM



4 kommentarer:

  1. Hej!

    Såg att du var ute efter vita utemöbler de är jag oxå.

    Har kollat med en butik som heter Kjelles den finns i Hudiksvall. Ser inte var du bor. Men han skulle kolla om de fanns att beställa Andy från Brafab.

    Hoppas du hittar något som du gillar!

    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Karin! Men så trevligt, tipsa gärna om du köper några vita utemöbler som rymmer minst 6 personer. Vi har nog också siktat in oss på Andy från Brafab och hittat en liten butik - ute på vischan straxt utanför Lindesberg - som säljer dessa möbler. Gillar stolarna men bordskivan är träfärgad och vill egentligen ha den i vitt, så vi funderar ett tag till. Sen har jag sett ett vitt fint bord i butiken CE i Örebro. Bord med 6 stolar från Bruka Design men kanske inte lika sittvänliga stolar som Andy, men supersnyggt! Lycka till med letandet och som sagt tipsa gärna om du hittar något passande. Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej på er, som söker vita utemöbler. Det finns en uppsjö med internetbutiker. Frakten är inte speciellt dyr eller otm i vissa fall fri. så välj vad du vill ha och beställ!
    / Margareta

    SvaraRadera
  4. Hej, jo jag tycker det är kanon att shoppa via nätet! Men när det gäller möbler så vill jag gärna provsitta men som sagt tycker nätshopping är smidigt och enkelt. Och det var precis via nätet som jag kollade upp den möbelgrupp som vi slutligen sen köpte i fysisk butik.

    SvaraRadera