tisdag 19 oktober 2010

rödvit rutiga julgardiner

Jag har blivit förfrågad om jag inte kan skriva om några rödvit rutiga julgardiner här i bloggen och visst kan jag det=)



Till förra julen köpte jag hem den här rutiga gardinkappan "Svanefors" från www.nordljus.net. En fusk hissgardin som man bara klipper av i önskad bredd och fållar. Hur enkelt och smidigt som helst. 21 kr för 10 cm.

Annars finns fint gardintyg från Himla, bl.a. att beställa från http://www.designrummet.se/. Randigt tyg heter Rakel och rutigt tyg heter Rut. Måste dock sys själv! eller anlita någon som syr=P








Finns också rödvitrutigt hos http://www.rosahuset.com/ Den här gardinen heter Stina;



Jag tycker också att det finns prisvärda fina juliga gardiner från Ellos. Lyckades tyvärr inte få upp någon bild här, men namnet på hissgardinen är "Wilma". För den som hellre vill ha rödvitrandigt finns hissgardinen "Kobbe", även den hos Ellos. Där finns också fina vita knytbandslängder i 2 pack med tryckt text Merry Christmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar