onsdag 27 oktober 2010

Hodiladi hoppsan vilken dag

Hodiladi hoppsan vilken dag. Efter en riktig skitdag igår så har det idag varit en riktig toppen dag i stället. Igår hamnade mamma på lasarettet igen, inte akut den här gången, men i alla fall. Mamma är mamma, mamma, mamma och ska vara hemma, vara frisk och må bra. Om jag får bestämma i all fall. Det ser bättre ut för henne den här gången och hon verkar må bättre idag! Sen igår började vi prata föräldradagar här hemma och då inser jag att det som vi hade planerat för kanske inte alls funkar nästa sommar, med läraravtal och gå i tjänst etc (Föräldraledigt och läraravtal med brytpunkter hit och dit är ett kapitel för sig). I ett telefonsamtal med kompisen raljerar hon och skojar om den brillianta idén att söka sommarjobb på en närliggande korvbrödsfabrik (inget ont om den) för att sambon ska kunna vara hemma med lillen han också, och över sommaren.

Vad händer idag då? Jo jag och tre andra mammor besökte jobbet/skolan med våra små. Kändes som att vara på öppna förskolan med alla småttingar=) Jo då pratar jag med chefen som tycker att jag ska söka den 50 % rektorstjänsten som kommer att bli vakant en termin. Jag skrattade gott åt henne. Men hon hävdar att hon är allvarlig. Men jag gjorde klart och tydligt klart för att jag var fullt allvarlig när jag sade nej. Men i alla fall från det där korvbrödsjobbet till chefsjobbet. Jag tackar=)Nu ska jag ringa löneavdelningen och försöka få klarhet i hur det är med intjänad semester och brytpunkter...

Sen blev det en kanoneftermiddag med promenad och lunch här hemma med mammorna och de små. Och snart kommer en annan vän hit och vi ska gå och träna body pump. Det ska bli mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar