måndag 11 oktober 2010

Årets julklapp 2010

Alltså jag har fått en idé angående det här med julklappar. Jag gillar ju verkligen julisar, inte bara att få även att ge. Men vi är en stor familj, inte den lilla familjen här hos oss utan den stora med föräldrar och syskon, respektive och deras barn. Ja då blir vi 17 stycken. Bara på "min sida". Det blir många att handla till. Så de senaste två åren så har vi bara handlat till barnen. (Så i år så får även jag en del av kakan, nu när jag har barn menar jag=)) Sen har vi också dragit lott och fått en på vår lista att handla en julklapp till för bestämd summa. Men nu har tanken slagit mig att göra annorlunda i år. Nämligen, årets julklapp 2010;

Jag skulle vilja att vi alla vuxna; 10 stycken, var och en väljer ut en organisation att bistå med sin julklappssumma ca 300 kr. Sen på julaftonen berätta var man valt att lägga sina pengar och berätta varför. Tycker jag låter väldigt fint och trevligt. Vi får väl se om jag får med mig resten av storfamiljen i mina planer...

Jo jag gillar julklappar väldigt mycket men tänker mig att de där 300 kr kan jag klara mig utan, jag menar jag handlar ju i alla fall det som jag vill ha. Jag tänker att vi i vår familj har varit och är lyckligt lottade som har varandra och att vi får umgås under julen och att det räcker långt. Vi konsumerar så mycket ändå att det kan kännas bra för en själv att ge men framförallt att man kan göra något för någon annan som behöver det bättre. 

Samtidigt så blir det ju spännande och intressant att höra vem/vilka de övriga familjemedlemmarna valt att ge en hjälpande hand. Jag menar, överraskningsmomentet finns ju där i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar