tisdag 5 oktober 2010

Fint från Lexington, kanske till jul?

Jo då i går var vi i den stora staden=) Vi kollade runt i mååånga fiiina inredningsbutiker. Om vi bara hade fått vårt hus och hunnit måla och tapetsera så hade jag nog kommit hem med mååånga tuuunga kassar. Så i inredningsväg så blev det nu endast en ljuslykta från Sia. Nu med cremevita ljus men tänkte mig att det skulle vara fint med röda ljus i till jul. Kanske... för gillar vitt även till jul. 



Annars hade jag nog handlat fina mattor, kuddar, lampor, krukor och diverse annat fint. Vilka butiker vi besökte? Ja, jag minns inte namnet på alla... Blev några nya butiker att upptäcka som tipsades av mina uppdaterade resevänner. I alla fall så var vi på R.O.O.M i deras nya lokaler i PUB. Jag säger bara oj vad mycket fint, och vilken härlig inredning. Skulle kunna skriva ett långt inlägg bara om deras tapeter i butiken. Dem ska jag kolla efter nån dag. Deras barnavdelning är också ett kapitel för sig. Kanske återkommer om den fina rislampan som jag såg där och om de fina garderoberna i form av hus...  Newport på NK fick ett snabbesök. Vi var på Sia, Lexington, Bruka, Åhléns och på två butiker som jag inte besökt tidigare;  Norrgavel och Hans Mikael som ligger på Östermalm. Blir nog fler besök där framöver.

Blev en massa spring i klädbutiker också. Och jag kom hem med en ny jacka. Något som jag är jätteglad över för det var verkligen något som jag behövde. Kanske blir en bild på den här någon dag. På Lexington hade de mycket fint;



Fint från Lexington, kanske till jul?
För mig hör Lexington och jul ihop.
Bilder från www.lexingtonshop.se

Vi hade i alla fall en jättetrevlig dag på stan.
Men vi alla var rådande överens om att vi skulle behövt en övernattning för att hinna med allt som vi skulle vilja. Lunch i saluhallen han vi inte med...övervägde t.om. att luncha på Max för att få mer tid att shoppa för men blev tillslut Fridays. En fika på Vetekatten blev det också.

En bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar