lördag 25 februari 2012

10x10

Godmorgon härliga lördag!

Idag sitter S för första gången och tittar igenom min blogg. Härligt när han känner igen sig, är glad och skrattar åt bilderna på inläggen.


Jag har börjat... jag vill poängtera bara börjat...ta tag i min träning igen, från att utan barn ha tränat många timmar i veckan så har det under lång period kanske bara blivit någon form av gruppträning i veckan. Kanske någon löprunda på det också. Men nu har jag börjat träna aerobic och step up 2-3 gånger i veckan.

Idag bestämde jag mig också för att köra igång 10x10, dvs träna 10 minuter varje morgon i 10 dagar. Låter ju inte särskilt avancerat men jag är en tröttis på morgonen och det brukar bli tight på morgonen att hinna med alla bestyr innan förskola och jobb. Men jag kör ett test på 10 dagar.

I morse var först ut. Då körde jag o S lite armhävningar, sit ups och plankan. Det blev kanske inte lika effektivt som om jag vore själv, men i bland blev det å andra sidan lite extra tyngd här och där och många glada skratt under tiden=)

Jag inspireras av för mig någar nya bloggar som jag börjat följa tack vare min Iphone och min app Bloggkeen=) Lofsan är en mycket vältränad mamma som tipsar bl.a. om bra träningsövningar ex. genom videklipp. Miss Agda skriver bl.a. om transportlöpning och hur hon vardagstränar. Läs själva;




Snart ska vi iväg på Bamsegympan för lille S.

Önskar dig en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar