torsdag 21 juli 2011

Igår damp den ner

Godmorgon!


Igår damp den ner i brevlådan HM katalogen!
 och igår kväll så hade jag redan tittat ut flera plagg, både till mig och till lille S, som ska beställas (gillar de höstiga marinblå och konjaksbruna färgerna).

Tänker tillbaka och minns hur det var någon gång där i mellanstadieåldern när katalogen kom och vi skrev lååånga listor jag, syster o kompis. Sen var det bara att stryka allteftersom för att få igenom den där listan hos mammsen o pappsen. Jag -och jag vet att syster yster också gör det - minns särskilt ett plagg som vi trots en massa tjat inte fick igenom, och som vi sedan fick titta på med avundsjuka blickar när ett par stycken kom iförda dem på skolgården... det var de där mintgröna och rosa fuskpälsarna.... Såna där stora fluffiga typ boaliknande jackor. Det var nog inte av ekonomiska skäl som inte den önskningen gick igenom, inte den gången i alla fall. 

Det kanske blir helt okej ändå att hösten kommer snart så man får ta på sig nya fina höstiga kläder=) men än så länge är jag mammaledig och är glad och nöjd över att så förbli några veckor till.

 Idag bär det iväg med mammor & barn på tåget in till Stadsparken och jag håller tummarna för att vi klarar oss från regnet som verkligen hänger i luften. Om inte så har vi en plan B, förstås!

KRaM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar